Push-Nachrichten von MacTechNews.de
Würden Sie gerne aktuelle Nachrichten aus der Apple-Welt direkt über Push-Nachrichten erhalten?
Forum>Fotografie>Canon EOS C300 und C300Pl

Canon EOS C300 und C300Pl

sockpuppet
sockpuppet04.11.1100:40
Canon Hollywood Event bringt neue Canon Video/Film Camera, um im RED und ALEXA Revier zu jagen.





Vincent Laforet hat damit schon gedreht







Canon USA Announces Cinema EOS C300 and EOS C300 PL Cameras
Written by Chris Hurd on November 3rd, 2011

Two identical cameras, one with EF mount, one with PL mount; Super-35 4K CMOS sensor,
records 1080p30 to Compact Flash cards using existing Canon XF 50Mbps 4:2:2 MPEG2 codec.

At Paramount Studios in Hollywood today, Canon USA is announcing two forthcoming digital cinema cameras, the EOS C300 and the EOS C300 PL, as part of their new Professional HD Cinema System, which is being branded as Cinema EOS. The two cameras are identical to each other in every way, with the sole exception of the lens mount. The C300 has an EF mount supporting Canon’s own extensive line of still photography lenses, while the C300 PL has the popular Arri “Positive Lock” PL mount, making it compatible with a broad range of third-party PL-mount lenses as well as Canon’s own line of PL-mount cinema prime and zoom lenses.

In this article we’ll dive deeper into the cameras and the rest of the Cinema EOS system, but first, here are the main features of the C300 / C300 PL:

Single 8.3 megapixel 2160×3840 Super-35 CMOS sensor (4K resolution) with Digic DV III processor
Canon XF codec (50Mbps 4:2:2 1080p30 MPEG2 MXF) records to two Compact Flash card slots
Canon Log gamma, SDI, compact body, Custom Presets and menus similar to Canon XF series
Exposure and focus control are completely manual — there is no AE or AF on either camera
Sold as a system, incl. LCD monitor / XLR audio unit, side grip, top handle, batt. & charger
Availability: Jan. 2012; Price: appx. $16,000 USD (for C300)

The rest of the Cinema EOS system includes Canon’s own high-end cinema zoom lenses… first their two zooms, the PL-mount versions of which were previously announced and exhibited earlier this year back in April at NAB2010. All resolve to 4K:

Canon Zoom Lens CN-E14.5-60mm T2.6 L S (wide zoom, EF version)
Canon Zoom Lens CN-E14.5-60mm T2.6 L SP (wide zoom, PL version)

Canon Zoom Lens CN-E30-300mm T2.95-3.7 L S (telephoto zoom, EF version)
Canon Zoom Lens CN-E30-300mm T2.95-3.7 L SP (telephoto zoom, PL version)

And three yet-to-be-released primes, all resolve to 4K but all are EF-mount only:

Canon Prime Lens CTZ-029 (24mm)
Canon Prime Lens CTZ-030 (50mm)
Canon Prime Lens CTZ-031 (85mm)

Note: As far as this article is concerned, in order to greatly simplify things, the two Canon cameras will be referred to singularly as the C300 model. Since the only difference between the C300 and the C300 PL is the lens mount, and everything else within both cameras being completely identical, I will assume that the reader understands that the context of what follows below applies equally to both models… with the exception of certain instances which mention PL lenses or EF lenses in particular. It should be fairly easy to follow along, considering that the only physical difference between the two cameras is the EF lens mount vs. the PL lens mount.

0

Kommentare

sockpuppet
sockpuppet04.11.1102:14
Laforet's Mobius

Making Off von Laforet's Film
0
sockpuppet
sockpuppet04.11.1102:22
Im Making Off ist ein geiler Versprecher von Laforet (Sekunde 50). Er will im Interview sagen 5D Mark III (THRR...)) und schaffte es gerade noch ein Mark II rauszuwuergen. LOL
0
sockpuppet
sockpuppet04.11.1102:42
Und hier die offizielle Canon Seite
canoncinemaeos.com
0
sockpuppet
sockpuppet04.11.1103:07
Und hier die Detailansicht der Kamera und einiger Linsen



Man darf gespannt sein.
Ein sehr gelungener Produkt Launch ohne Leaks.
0
WALL*E
WALL*E04.11.1103:30
sockpuppet
Im Making Off ist ein geiler Versprecher von Laforet (Sekunde 50). Er will im Interview sagen 5D Mark III (THRR...)) und schaffte es gerade noch ein Mark II rauszuwuergen. LOL

Sehr witzig, man kann den th-sound deutlich hören
Vielleicht sehen wir selbige ja schon im Bild aus deinem ersten Link? Vielleicht mutiert die 5er Reihe zu einer mehr oder weniger reinrassigen Video Kamera. Hoffentlich ist die Idee absurd genug, das es nicht passiert.

(links hinter der C300)
0
sockpuppet
sockpuppet04.11.1103:40
Hands on Video mit Vincen Laforet

0
tomthecat
tomthecat04.11.1107:41
Wie sieht das denn presilich aus? Da wurde mit keinem Wort darüber gesprochen. Als 5D III Besitzer bin ich ja an einer Kamera interessiert die die bisher durch Aufrüstung mit div. Accessoirs zu einer sehr professionellen Filmkamera wurde. Bleibt denn die Kamera mit EF Mount für einen ambitionierten (gelegenheits-)Filmer erschwinglich oder bewegen wir uns dann in Preishöhen die nur zum träumen bleiben?

Gruss
0
Alex.S
Alex.S04.11.1107:45
tomthecat
Availability: Jan. 2012; Price: appx. $16,000 USD (for C300)
Doch lieber Red da der neue Kit unter $15,000 USD liegt und hat etwas mehr drauf.
„Not so good in German but I do know English and Spanish fluently. Warum ich es mit dem Deutsch überhaupt versuche? Weil ich in Deutschland arbeite! Lechón
0
sockpuppet
sockpuppet04.11.1107:59
@alex.s

Was hat denn die Red Scarlet Deiner Ansicht nach so mehr drauf?

Die C300 steht tritt nicht gegen die Scarlet an sondern gegen Epic und Alexa?
0
sonorman
sonorman04.11.1110:06
Also ich habe von Filmkameras und Filmaufnahmen keine Ahnung, aber was ich sehr interessant fand, war eine Aussage in diesem Interview mit Thorpe (Senior Director, Professional Engineering and Solutions, Imaging Technologies and Communications Group, Canon U.S.A. – Was für ein Titel!) @@
The way this sensor works, we avoid the need to 'de-Bayer' the sensor output in camera, completely. We get extremely clean RGB output because we just read [the channels] out - we don't do any averaging between them at all. (The sensor in the C300 has 8.2 million effective pixels but a maximum output resolution of 2MP. The red and blue channels contain 2MP of data, and the green contains 4MP. The final RGB output is derived without the need for debayering algorithms.) We're able to dive in there and get all the red pixels and read them out, and then separately we're reading out the blues and separately the greens.

Möglicherweise hat das auch mal Auswirkungen auf künftige SLR-Sensoren.
0
Alex.S
Alex.S04.11.1110:55
sockpuppet
@alex.s

Was hat denn die Red Scarlet Deiner Ansicht nach so mehr drauf?

Die C300 steht tritt nicht gegen die Scarlet an sondern gegen Epic und Alexa?

Das ist doch einfach:
SENSOR 14 MEGAPIXEL MYSTERIUM-X™
PIXEL ARRAY 5120 (h) x 2700 (v)
DYNAMIC RANGE 13.5 stops, up to 18 stops with HDRx™ 6 fps with 5K FF and HDRx On 12 fps with 4K HD and HDRx™ On
MAX IMAGE AREA 5120 (h) x 2700 (v)
LENS COVERAGE 27.7mm (h) x 14.6mm (v) = 31.4 mm (d)
LENS MOUNT Al Canon EF (PL mount optional)
MAX DEPTH OF FIELD Equivalent to S35mm (Motion) / APS-H (Still) lenses
ACQUISITION FORMATS 5K FF REDCODE RAW (Full Frame)
4K HD REDCODE RAW
3K HD REDCODE RAW
1080p REDCODE RAW
1K REDCODE RAW
PROJECT FRAME RATES 23.98, 24, 25, 29.97, 47.96, 48, 50, 59.97
MONITOR/PROGRAM OUTPUT HD-SDI and HDMI with Frame Guides and Look Around or Clean Feed 1080p 4:2:2, 720p 4:2:2 SMPTE Timecode, HANC Metadata, 24-bit 48Khz Audio
DIGITAL MEDIA REDMAG (SSD) Module : (64, 128, 256GB Media)
REDCODE™ 16-bit RAW Processing : Compression choices of 18:1 to 3:1
1-12 fps 5K FF
1-30 fps 4K HD
1-48 fps 3K HD
1-60 fps 1080p HD
1-120 fps 1K
AUDIO 2 channel, uncompressed, 24 bit, 48KHz.
Optional 4 channel, and AES / EBU digital audio.
MONITORING OPTIONS RED LCD 5" Touchscreen Display
BOMB EVF™ High Definition Viewfinder
„Not so good in German but I do know English and Spanish fluently. Warum ich es mit dem Deutsch überhaupt versuche? Weil ich in Deutschland arbeite! Lechón
0
sockpuppet
sockpuppet07.11.1103:15
Damit die Red Fans was zum Kucken und Staunen haben.
Allerdings handelt es sich hier um die EPIC und nicht um die Scarlet

0

Kommentieren

Diese Diskussion ist bereits mehr als 3 Monate alt und kann daher nicht mehr kommentiert werden.